• Facebook
  • Instagram
  • Youtube
Jazyková škola Bratislava a Trnava | Bilingvi
Bezplatné
ukážkové
hodiny
TU Ukážkové hodiny

Blogy

3 tipy pre rodičov, ako motivovať deti na jazykový kurz

Rodičia chcú pre svoje deti len to najlepšie. Chcú to tak veľmi, až to niekedy narobí viac škôd, ako osohu. Prečítajte si tipy, čomu sa vyhnúť a čím deti motivovať k štúdiu cudzieho jazyka a jazykový kurz nebude za trest, ale za odmenu.

1. Trpezlivosť slová prináša

Mnohí rodičia očakávajú, že ich drobček bude po mesiaci od prvej návštevy jazykovej školy plynule rozprávať v cudzom jazyku. Treba si len spomenúť, ako sa dieťa učilo rozprávať v materinskom jazyku. Najprv len počúvalo, učilo sa vyslovovať slabiky, prvé slová, prvé vety.

Podobne to funguje aj v prípade jazykového kurzu. Najmä pri menších deťoch je pohodový štart veľmi dôležitý. Hoci výsledky na prvý pohľad nevidno, pozorne počúvajú výslovnosť, intonáciu, prízvuk. Postupne začnú používať cudzí jazyk prostredníctvom často používaných fráz. Presne tak, ako zvyknú malé deti kopírovať frázy od rodičov či súrodencov.

Je dôležité netlačiť od začiatku drobčekov do rozprávania. Mnohí rodičia si myslia, že ich tým motivujú k používaniu jazyka, v skutočnosti to v deťoch môže vyvolať ešte väčší ostych či uzavretosť a odpor k rozprávaniu. Lepšie je spýtať sa po mesiaci lektorky či lektora, ako sa dieťa zapája a napreduje, než tlačiť na pílu od prvej hodiny.

2. Zaradenie do skupiny nechajte na jazykovú školu

Na začiatku väčšiny jazykových kurzov sa robí rozraďovací test, ktorý odhalí, na akej úrovni sa deti nachádzajú. Následne sa vytvoria skupiny s deťmi, ktoré obstáli v teste na porovnateľnej úrovni.

Stáva sa, že niekedy rodičia silou-mocou trvajú na preradení svojho dieťaťa do skupiny s vyšším skóre. Následkom toho sa zvyčajne dieťa trápi, pretože nestíha, je najslabšie a hodiny sú preň príliš náročné. Dieťa sa po pár hodinách ukáže, ako stíha tempo výučby a či je vo vhodnej skupine.

Preradenie do lepšej skupiny má zmysel vtedy, keď posunie dieťa vpred. Ak však preradenie nie je založené na racionálnych základoch, môže dieťaťu uškodiť. Tempo a úroveň novej skupiny zvládať nemusí a môže mu to spôsobovať zbytočný stres.

Tiež to nie je fér ani k ostatným deťom v skupine. Musia totiž čakať vždy na posledného, kým sa pohnú k novej úlohe. Čas vyučujúceho je následne nerovnomerne rozdelený medzi deti, pretože kým tí najlepší potrebujú najmenej pomoci, najslabšie deti si ju vyžadujú nepretržite.

3. Vyhnite sa porovnávaniu

Myšlienka, že porovnávanie podporuje súťaživosť, je pravdivá len do určitej miery. Každého totiž motivuje niečo iné. Kým jedno dieťa k najlepším výkonom nakopne pochvala, iné potrebuje výzvu.

Rodičia poznajú svoje deti síce najlepšie, no aj dobre myslené hecovanie môže dieťa odradiť. Počúvať, čo všetko iní robia a vedia lepšie, má zväčša za následok smútok a odpor. Dieťa sa cíti nedocenené, trpí tým jeho sebavedomie. Nevie si to ešte racionálne vyhodnotiť a tak vinníka nájde zvyčajne v angličtine.

Je priam zázrak, ak sa lektorovi podarí zmeniť zlý vzťah k cudziemu jazyku na výborný. Hodnotiť osobnosť dieťaťa podľa toho, do akej miery niečo neovláda je nerozumné. Skúste radšej nájsť zábavné cesty, akými môžete deťom pomôcť k vytvoreniu pekného vzťahu k jazyku. Pár tipov nájdete aj v článku 5 tipov na učenie hrou.

Naše milé lektorky hravo zblížili s angličtinou už veľa detí. Prezrite si našu ponuku kurzov angličtiny pre deti a vyberte si kurz, ktorý vám najlepšie vyhovuje. Radi vás privítame v našich pobočkách v Bratislave alebo v Trnave.

anglictina hrou

06.10.2020

Zoznam Blogov

Naše služby využili: